kebahagiaanku

kebahagiaanku

Saturday, 19 January 2013

Vitamin untuk hilangkan jeragat

Assalamualaikum...
wahhh dah banyak hari tak update blog,biasa la musim skarang ni,semua orang kena demam...anak lynda pon demam,sebab tu sibuk sikit,tak sempat nak update entry...
ok taknak cerita panjang,hari ni nak sembang pasal jeragat dan cara nak atasinya...nak tau lebih lanjut,kena baca sampai habis la...hehehe

APA ITU JERAGAT???????


Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain mnjejaskan penampilan...

jragat juga dikenali sebagai tompok hitam,pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher....

VITAMIN BOLEH MEMBANTU MASALAH JERAGAT????

YA,BOLEH.....
antara vitamin yang membantu mengurangkan masalah jeragat adalah:

~VITAMIN C
-penting dalam pembentukan kolagen
-ramai wanita mengamalkan produk kolagen padahal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu pnghasilan  kolagen dengan lebih baik

~VITAMIN E
-terkenal sbagai vitamin awet muda
-melambatkan proses penuaan
-membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit
-membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene

~PROTEIN
-membantu mengurangkan kesan hitam(kulit mati akibat jeragat)
-tompokan hitam pada kulit akibat jergat amat sukar dihilangkan jika tidak mendapat keprluan protein yang mencukupi untuk membantu dalam penghasilan sel sel baru
-protein adalah makanan kepada sel badan
-untuk mendapatkan kulit yang cantik,kita memerlukan keperluan protein yang mencukupi setiap hari

VITAMIN PILIHAN LYNDA?????
PASTINYA SHAKLE..

~sumber vitamin dalam makanan harian kita mudah musnah,walaupun kita makan makanan yang mengandungi vitamin setiap hari,tapi umpana kita makan hampasnya saja,sebab tu lah lynda memilih shaklee sebagai pembekal vitamin harian lynda untuk kulit yang lebih cantik....

~1 tablet vitamin c shaklee bersamaan dengan 7.5 biji oren tau,woooooowww....sanggup ke kita nak makan oren sampai tujuh biji sehari semata mata nak dapatkan sunber vitamin c yang mencukupi?????makn vitamin lagi senangg,telan sebiji je dah sama dengan tujuh biji oren....


~vitamin e shaklee mengandungi 10mg selenium semulajadi dan merupakan vitamin yang paling lengkap di pasaran....vitamin e shaklee juga lngkap dengan ekstrak biji anggur,memang best kan,semua lengkap...sebab tu lah vitamin e shaklee ni banyak orang serbu,semua orang nak yang terbaik...hehehe

~protein?????tak payah cakap lah,memang ESP lah jawapannya...sumber protein terbaik....produk paling hot di shaklee...sampai habis stock masa promosi hari tu...semua yang dah cuba esp ni mesti jatuh cinta....nak kulit cantik,badan kurus,payudara anjal,banyakkan susu ibu,rambut kuat,kuku kuat,nak hilangkan parut semua ada dalam satu esp....
esp ni sumber soya yang paling selamat tau,jadi tak perlu bimbang untuk amik esp ni,soya yang digunakan memenuhi semua kriteria keselamatan,lynda sendiri dah lama amalkan,sihat sentiasa,100% semulajadi,tanpa sebarang kesan sampingan...

~nak beta carotene?????
carotomax kan ada...bukan kulit ja cantik,kalau ada masalah rabun pun boleh hilang tau...hehe...terbaikkkkkk....

SATU LAGI YANG PALING PENTING!!
AIR!!

~YA,air sangat penting dalam pengaliran darah,pnyerapan semua nutrien dari sumber makanan supaya semua vitamin yang kita ambil akan dapat diserap dengan baik oleh tubuh...

~kekurangan air boleh menyebabkan kulit menjadi kring dan menyumbnagg kepada masalah kulit...

jadi apa tunggu lagi????
jom perangi jeragat di wajah anda!!!!
senjata yang anda perlukan hanyalah vitamin ,air dan pastinya doa kepada Allah yang maha kuasa...tanpa izinNya,kita tidak mampu mencapai apa2 pun...jadi apapun yang kita usahakan,jangan lupa mohon pada NYA supa semua yang kita hajatkan tercapai....

ok,sampai sini ja dulu ek,nanti kita sembang lagi...
nak dapatkan vitamin shaklee dengan harga terbaik????
hubungi lynda ek...
call/sms:0105066089
email:lynndaollala@gmail.com
(ASLINDA ARSHAD)
anda juga akan diberi konsultasi percuma tau...khas buat pelanggan lynda saja...hehe

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit*

No comments:

Post a Comment