kebahagiaanku

kebahagiaanku

Friday, 22 March 2013

Kepentingan vitamin c untuk kanak-kanak

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...sedmpat jugak update blog hari ni...memang sibuk sangat kebelakangan ni...heheh

ha cakap pasal vitamin c ni,mesti masing2 terbayangkan kulit cantik kan?????heheh
memang vitamin c ni sinonim dengan kecantikkan kulit...
tapi apa kepentingannya untuk anak2 kita????
kenapa ibu2 sibuk2 cari vitamin c untuk anak2????

kebanyakkan ibu2 menganggap vitamin c ni perlu untuk anak2 mereka supaya sistem imun lebih kuat untuk menentang penyakit,supaya sukar untuk demam/selsema/dijangkiti penyakit...agar anak lebih cergas...
YA BETUL semua tu,tapi banyak lagi sebenarnya kebaikkan vitamin c ni yang ibu2 tak tahu...

antara kebaikkan vitamin c untuk kanak2 adalah:

~pengambilan vitamin c akan merangsang pembentukkan kolagen...kolagen adalah sebatian asas untuk otot,tisu,gusi,rangka dan tulang rawan...
~vitamin c boleh menghalang gusi berdarah...kanak2 yang mengambil vitamin c akan mudah sembuh dari luka/lebam ...ruam di kulit juga dapat dicegah/diatasi...
~ tubuh kanak2 yang mengambil vitamin c akan ddapat membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik dan membantu sel darah putih menentang bakteria dan kumam
~pengambilan vitamin c yang merupakan sumber antioksidan mampu menghalang dan menyingkirkan kimia berbahaya dari tubuh  serta menhapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel2 tubuh
~tidur juga akan lebih nyenyak ddan selesa

haaa banyak kan kebaikan vitamin c ni untuk anak kita....
macam mana ibu2???
dah dapatkan vitamin c terbaik untuk anak anda????
kalau masih tercari cari yang semulajadi dan terbaik,jom lah cuba chewable vitamin c plus ni...
pilihan terbaik untuk anak anda..
100% semulajadi,boleh ddikunyah dan sangat seddap rasanya...
ibu bapa pon boleh makan skali tau....
apa tunggu lag,cuba lah sekarang,berbelanja untuk kesihatan adalah sangat berbaloi...
wang ringgit boleh dicari,kesihatan yang baik adalah harta yang paling bernilai tau,ada dduit tapi asyik sakit pon takda gunanya...
jadi,JOM SIHAT BERSAMA SHAKLEE....
terbaikk...hehe...(^_____________^)

anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang masalah kesihatan dan vitamin shaklee???
jangan segan2 untuk hubungi lynda ya,lyndda sangat berbesar hati untuk membantu anda...
hubungi lynda di:
call/sms:0105066089
email:lynndaollala@gmail.com
ASLINDA ARSHAD



****produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit*****

No comments:

Post a Comment