kebahagiaanku

kebahagiaanku

Saturday, 13 April 2013

Vitamin untuk cergaskan badan

Assalamualaikum...

selamat pagi...haa bangun pagi2 ni sepatutnya segarrrr kan???tapi ada yang bangun pagi letih lesu ja,sakit2 badan,tak bersemangat,mata pun berat ja nak buka...kenapa ya????...kadang2 tu orang sibuk buat kerja kat opis,kita plak sibuk menahan mata yang asyik nak terlena ja...
nak tau apa sebabnya,jom kita tengok apa punca badan slalu letih dan tak bermaya ni...

PUNCA BADAN LETIH LESU,TAK BERSEMANGAT DAN MUDAH MENGANTUK:
-tak cukup tidur
**kita sepatutnya tidur 7-8 jam setiap malam barulah cukup tidur,kalau pukul 3 pagi tak dapat tidur lagi,esoknya nak bangun pukul 6 confirm la letih ya dak????jadi,malam2 tidur lah awal ye...

-tekanan emosi
**tekanan ni datang dari banyak punca...banyak kerja kat office,banyak kerja rumah nak buat,nak melayan karenah anak,nak masak,basuh baju...masalah dengan bos la,masalah keluarga dan sebagainya kan buat kita stress...stress ni bahaya sebenarnya dan boleh menyebabkan lemah badan,sakit kepala,hilang selera makan,panas baran dan sebagainya..jadi,pastikan anda sentiasa bertenang,fikir secara rasional,jangan paksa diri untuk buat semua kerja dalam satu masa,cuba bertenang dan kawal emosi anda...

-kurang darah merah atau anemia
**kaum wanita slalu lemah masa haid kerana banyak kehilangan darah semasa datang haid dan tahap iron dalam darah juga berkurang menyebabkan wanita berada di dalam keadaan yang berisiko ketika ini...sel darah merah sangat penting untuk membawa oksigen ke seluruh organ...lemah,sesak nafas dan sering berdebar merupakan simptom2 anemia...pastikan pengambilan zat besi anda mencukupi setiap hari,sumber zat besi adalah seperti bayam,daging merah,kerang dan sebagainya...

-pengambilan kafein berlebihan
**kita minum kopi bila rasa mengantuk kan???memang la kafein ni menyegarkan jika diambil dalam kuantiti yang terkawal,namun jika diambil berlebihan ianya akan menyebabkan badan menjadi lemah...

-dehidrasi
**kurang minum air...ramai yang suka minum air berkarbonat,air yang manis2 tapi air meneral/air masak takda sapa yang suka ya dak???sebab tu lah jadi dehidrasi ni...jadi,pastikan anda minum 3L air masak sehari,bukan saja bagus untuk memberikan tenaga malah kulit pun lembap,cantik,toksin dalam badan pun mudah disingkirkan serta sangat penting untuk sesiapa  yang dalam usaha untuk menurunkan berat badan...

-makan makanan yang tidak berkhasiat
**kebanyakkan orang lebih gemar makan makann segera berbanding makanan seimbang...kadang2 sayur pun makan 2 bulan sekali,buah  pun jarang makan,hari2 makan maggi segera ja...mana badan tak letih kalau amalkan gaya hidup macam tu..sepatutnya kita amalkan makana seimbang,makan lebih sayur dan buah sebab ianya kaya dengan pelbagai kandungan vitamin dan mineral yang sangattt kita perlukan untuk badan yang sihat dan bertenaga...jangan lupa seimbangkan menu anda dengan karbohidrat,protein dan sedikit lemak...

-kurang bersenam
**sekarang orang terlalu sibuk sampai takda masa nak bersenam kan????bersenam akan menjadikan badan kita lebih sihat dan cergas...berat badan boleh dikurangkan,penyakit dapat dielakkan...jadi,cari lah sedikit masa untuk bersenam,sekurang kurangnya 3 kali seminggu kalau terlalu sibuk sangat...hehe

-masalah kesihatan
**penghidap penyakit2 seperti kencing manis,penyakit jantung,sleep apnea,hipotiroid dan sebagainya kan merasa lemah dan letih...jika anda sering letih lesu dan lemah badan tetapi anda tidak tahu tentang penyakit yang anda hadapi,sebaiknya anda jalani pemeriksaan kesihatan di klinik2 atau hospital untuk memastikan anda tahu tentang penyakit yang anda hidapi dan dapat mencari ikhtiar untuk mengubatinya..


bagi anda yang sering mengalami masalah letih lesu,lemah badan,tak bersemangat setiap hari dan asyik mengantuk ja,pengambilan supplement adalah merupakan salah satu ikhtiar yang terbaik untuk membantu anda menangani masalah yang anda hadapi...insyaallah...

bagi mengatasi masalah lemah badan supplement shaklee yang disyorkan adalah vitalea,b complex dan vitamin c...jika anda inginkan kesan yang lebih mantap,ambil skali dengan ESP...terbaikk...hehe

vitalea ni multivitamin yang sangat lengkap dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan...orang yang ada masalah anemia sangat disarankan ambil vitalea ni...jika anda mengamalkan pengambilan vitalea secara konsisten setiap hari,anda akan dapati badan anda lebih bertenaga,dah tak mudah mengantuk,cergas dan nampak muda sentiasa...hehe...sebab vitalea ni melambatkan penuaan,,,bagi yang sedang berdiet,memang sangat disarankan untuk ambil vitalea ni sebab masa diet kita makan sikit2 ja kan???jadi badan kita tak dapat vitamin dan mineral yang mencukupi,sebab tu badan letih...

vitamin b plak memberikan tenaga...ia menukarkan makanan kepada tenaga...bila ambil b complex ni,emosi kita akan lebih terkawal,rasa tenang ja dan tak stress...happy ja...bagi yang selalu stress tu,cuba amalkan b complex ni,insyaallah sangat membantu anda untuk lebih tenang dan sihat bertenaga...b complex shaklee ni lengkap dengan asid folic tau,jadi tak perlu ambil asid folic secara berasingan lagi dah...

vitamin c ni plak memang hottt sungguh....baru ja stock on da way nak sampai,waaa dah licin kena serbu dengan customers...hehe...sebab kesan dia memang terbaikkk...bukan saja sangat baik untuk kecantikkan kulit ,malah ia juga boleh menguatkan sistem imun badan kita,menjadikan kita lebih cergas dan sukar dijangkiti penyakit...membina sel darah merah yang sihat dan merupakan antioksidan yang berkuasa untuk menghalang kanser,membuang kimia berbahaya dari tubuh dan menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel2 kita...

ESP?????jangan tanya la,memang ni lah produk yang sangatttttt laris kat shaklee ni....hottt gila ESP ni...hehe...lynda sendiri pun amalkan ESP,alhamdulillah sangat berkesan untuk memberikan tenaga...minum ESP memang rasa sangat cergas dan bertenaga...bukan tu ja,kulit pun memang lembap,gebu dan anjal..bagi ibu2 menyusu plak,memang ibu2 akan teruja sangat sebab bila minum ESP dan kerap kosongkan payudara serta kerap susukan anak anda,anda akan dapati susu anda akan makin bertambah dan pekat sebab ESP ni merupakan milk booster yang terbaik...yang penting skali kalau nak susu badan banyak,mesti kerap kosongkan payudara,susukan anak atau pam setiap 2 jam sekali,minum air 3 L sehari,insyaallah mesti susu anda akan sangat meriah ditambah pulak dengan pengambilan supplement seperti ESP...

jadi apa tunggu lagi,nak badan cergas bertenaga dan nak atasi masalah lemah badan????JOM LAH AMALKAN VITAMIN SHAKLEE...100% semulajadi,halal dan tanpa kesan sampingan...
JOM LAH KITA BERSHAKLEE UNTUK BADAN YANG LEBIH SIHAT,BERTENAGA DAN CANTIK PASTINYA...hehe..bab cantik tu yang paling penting tu ya dak????hehehe..
(^_____________^)
jikan anda berminat untuk tahu lebih lanjut tentang vitamin shaklee dan jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang masalah kesihatan,jangan segan2 untuk menhubungi lynda ya...lynda sangat berbesar hati untuk membantu anda ...
hubungi lynda di:
call/sms:0105066089
email:lynndaollala@gmail.com
ASLINDA ARSHAD,YOUR LOVELY SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR~


**produk ini tidak bertujuan untuk merawat,menyembuh,mendiagnos atau mencegah sebarang penyakit***

No comments:

Post a Comment